Başarıyı Arttırma Eylem Planı dahilinde okulumuz 8. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak, Rehber öğretmen Hande ÇOTUK tarafından 'sınav kaygısı ile başa çıkabilme' konulu seminer çalışması yapıldı.
2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
ERİKLİCE ORTAOKULU
BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI
Öğretim Kademesi |
Hedef |
Yapılması Planlanan Eylemler |
||
Ortaokul |
Akademik Başarıyı Artırma |
1.Öğrenci başarısının yadsınamaz bir parçası olan ebeveyn desteğini artırmak ve okul veli öğrenci üçgenini sağlamak amacıyla okul-veli iş birliğini artıracak çalışmalar gerçekleştirilecektir. Bu iş birliğini artırmak için ilk olarak veliyi sadece öğrencinin olumsuz davranışları için okula çağırmak yerine öğrencinin başarıları ve olumlu davranışları için de okula davet ederek veliye okulun bir parçası olduğu hissettirilecektir. |
||
Ortaokul |
Akademik Başarıyı Artırma |
2. Zümre öğretmenleri belirli zamanlarda toplantılar yaparak öğrencilerin başarı durumlarını ders bazında takip edecektir. |
||
Ortaokul |
Akademik Başarıyı Artırma |
3. Gelişim bir bütündür, bu nedenle çocuğun sosyal gelişimi ne kadar iyiyse zihinsel gelişimi de o oranda iyi olacaktır. Bu düşünceden hareketle çocuklarımızın okulumuzun iç bahçesinde baktığımız kedicikleri sevmelerine, beslemelerine olanak sağlanmaktadır. |
||
Ortaokul |
Akademik Başarıyı Artırma |
4. Bazı öğrenciler ne kadar çalışırlarsa çalışsınlar istedikleri başarıyı elde edemeyebilirler. Akademik başarıyı artırmak amacıyla öğrencilere ''Verimli Ders Çalışma Teknikleri'' konulu seminer ve pano çalışmaları hazırlanacaktır |
||
Ortaokul |
Akademik Başarıyı Artırma |
5. Sınavlarda başarısızlığa sebep olan durumlardan birisi de kaygıdır. Kaygı kontrol edilebilir seviyede olduğunda öğrenciye başarıyı getirir. Çok az olduğunda ise öğrenci derslerini ve sınavları önemsemediğinden dolayı başarısız olurken, çok yüksek olduğunda da dikkatsizlikler ve fizyolojik belirtilerden dolayı başarısız olabilmektedir. Bu nedenler öğrencilerle kaygıyı kontrol etme çalışmaları gerçekleştirilecektir. |
||
Ortaokul |
Akademik Başarıyı Artırma |
6. Dışsal motivasyon öğrenciyi sadece dıştan yönlendiren ve başarı için yetersiz olan bir motivasyon çeşididir. İçsel motivasyon ise öğrencinin başarılı olması için bir amaç edinmesine ve anlamlı çalışmalar yapmasına yarayan bir motivasyon çeşididir. İçsel motivasyonu yüksek olan öğrenciler akademik başarıya sahip olurlar. Bu nedenle öğrencilerin içsel motivasyon geliştirmesi adına çalışmalar düzenlenecektir |
||
Ortaokul |
Akademik Başarıyı Artırma |
7. Okulda davranış ve uyum problemleri olan öğrencilerle okul psikolojik danışmanları görüşmeler gerçekleştirerek bu öğrencilerin düşmesi muhtemel akademik başarılarının istenen düzeyde kalması sağlanacaktır. |
||
Ortaokul |
Akademik Başarıyı Artırma |
8. Öğrencilere üst öğrenime geçiş sınavları hakkında bilgilendirmeler yaparak öğrencilerin başarılı olması gerekenler sınavlar hakkında önceden bilgi sahibi olup uygun çalışma yöntemleri ve hedef belirlemelerine yardımcı olunacaktır. |
||
Ortaokul |
Akademik Başarıyı Artırma |
9.Öğrencilere sınavlarda nasıl başarılı olacaklarında dair ''Sınavda Başarılı Olma Stratejileri'' konulu seminer ve pano çalışmaları yapılacaktır. |